Laos & Cambodja week 6,7,8 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Cindy Valk - WaarBenJij.nu Laos & Cambodja week 6,7,8 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Cindy Valk - WaarBenJij.nu

Laos & Cambodja week 6,7,8

Blijf op de hoogte en volg Cindy

23 Juni 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Dag lieve luitjes! ;)

De vorige keer ging ik richting Vang Vieng. Daar gingen we weer.. op hosteljacht. We waren met een groepje van 8. En sliepen met z'n 5e op dezelfde kamer en 3 op een andere kamer. Gelijk in de gezamelijke slaapkamer allemaal mensen ontmoet. Met een leuk groepje gingen we een hapje eten daarna naar de Irish bar. Hier hebben we kaart/drank spelletjes gedaan en wedstrijdje poolen met 25 man. Ik was 5de geworden (vond ik best knap) en wat bleek dat de top 5 uit onze hostelkamer bestond. Degene die won kreeg gratis cocktails, dus daar heb ik aardig van geprofiteerd. Daarna naar een ander klein discotheekje gegaan tot we heel moe waren en na wat pannekoekjes met banaan richting huis.

Die dag erna gingen we tubben. Dan ga je op een band mee met de stroming van de rivier langs allemaal barretjes. De eerste bar was iedereen gelijk al goed aan de drankjes. Je kreeg een gratis shotje en speelde "bierpong", dan moet je met een pingpong balletje in een paar bierglazen gooien. Ook werd er "jenga" (van vroeger) gespeeld met elke keer een opdracht. Ik heb me echt kapot gelachen. Zo had ik bijvoorbeeld een opdracht om naar iemand met een lange baard te lopen en te vertellen wat ik daar nou zo mooi aan vond. Hij stond me echt 2 minuten lang raar aan te kijken en kon er erg om lachen toen het een opdracht bleek te zijn. Bij de 2de bar gingen we voetballen, dansen, volleyballen en na een paar shotjes weer verder. Bij bar 3 (wat "bar 2" werd genoemd, erg verwarrend) gingen we vooral dansen, hoelahoepe, en jeu de boules spelen. Weer op de band richting bar 4 waar we gingen basketballen. Na vandaag bleek het dat ik best goed in sporten ben. Toen was het inmiddels alweer donker, dus tijd voor diner. Na een goede pizza ben ik een klein uurtje gaan slapen om vervolgens naar het volgende feestje tegaan. Dit werd een "jungle party" genoemd, maar was gewoon ergens bij een huis.

De volgende dag met een kater in de tuc-tuc richting "blue lagoon". Hier zijn we in een donkere, glibberige, natte grot gegaan. Omdat er maar 3 van de 8 waren met licht op hun mobiel was dit best spannend. Na 2uur hadden we de uitgang gelukkig weer gevonden (echt een grote grot). Daarna hadden we nog half uurtje om van bomen in het koude heldere water te springen en vervolgens met de tuc-tuc terug over de hobbelige weg terug te gaan. Ik had deze dag voorgenomen om niet of heel weinig te drinken, maar dit was helaas weer niet gelukt. Dit was een hele grappige en "onverwachte" avondje uit geworden.

Na mijn diepe coma nog even met de 2 fransen meiden ontbeten (die waren we weer tegen gekomen), om ons vervolgens klaar te maken voor onze reis. We dachten dat deze reis 14uur zou duren, maar was 24uur (klein foutje). Eerst in de tuc-tuc richting de bus, weer met tuc-tuc richting slaapbus, daarna naar de boot richting de 4000 eilanden. De slaapbus was heel raar. Een jongen van onze groep had zijn kaartje ingeleverd aan een meneer i.p.v. alleen maar laten zien. Diezelfde meneer vroeg 10 minuten later weer om zijn kaartje en zei dat omdat hij geen kaartje meer had hij de bus moest verlaten. Na een tijdje ruziën bedacht ik me dat we nog een bewijs hadden dat we 6 kaartjes hadden gekocht. Diezelfde meneer kwam na 2 minuten terug met z'n kaartje. Wel moest hij van plek ruilen wat helemaal nergens op sloeg. Toen proberen te slapen, maar de airco stond erg hard en er vielen ook telkens druppels op mij waardoor ik 2uur heb geslapen van de reis van 24uur (snik snik).

Afijn, aangekomen op de 4000 eilanden bleek dit echt een chilldorpje te zijn. Hier kon ik dus heerlijk even bijkomen. Ik besloot ook met nog een paar om na 3 nachten pas weer weg tegaan. Ik heb overdag gekaart en geskyped en gechilld. Ook savonds en de volgende dag was het ongeveer weer hetzelfde. Had alleen de nacht maar 4uurtjes geslapen, maar dat komt ook wel weer goed. De volgende dag zijn we op het eiland wezen fietsen en zagen we hoe armoedig dit eiland eigenlijk is. De kleinste kinderen lopen naakt met littekenes en de wat oudere kinderen in vieze/veel te grote kleding. Omdat ik die nacht ook niet goed had geslapen besloot ik de rest van de dag bij de bar films te "bezichtigen". Helaas was de stroom uitgevallen en die gingen ze de volgende dag pas weer maken. Het werd dus romantisch met kaarslicht kaarten. Die nacht heb ik heerlijk geslapen door de oordopjes van mijn kamergenootje. Deze mag ik dan ook houden van haar, toppie!

Met hetzelfde groepje gingen we richting Seam Riep met de bus, boot, bus en boot. We moesten de grens over van Laos naar Cambodja. Na 2uur wachten tot we onze visum kregen konden we eindelijk de bus in. Dit bleek een 16-persoons bus te zijn terwijl we met z'n 19e waren. We zaten dus aardig opgepropt en hadden overal last van. Ik zat het eerste uur bij een jongen op schoot omdat er geen ruimte was. Ik ben er inmiddels aan gewent dat ik weinig luxe heb, dus was niet eens verbaast. Aangekomen in Seam Riep sliepen we in een mooi, schoon en groot hotel met (trommelgeroffel) een zwembad. De eerste dag gingen we een beetje chillen en naar de markt. Ik heb wat oranje assesoires gekocht voor de wedstrijd in de avond (Spanje-Nederland). Ik was niet de eige nederlandse supporter, want de Nederlanders zijn overal. We waren ongeveer met 30 man en er waren maar 2 spaanse gasten. Uiteraard ervoor gezorgt dat mijn maatjes ook voor Nederland waren en wat oranje bij hun aagetrokken. Toen de wedstrijd was afgelopen gingen we gelijk door naar de tempels van Ankgor Wat. Dit is heel mooi om te zien. We hebben er zeven bezocht.

Toen waren we moe en gingen we eindelijk slapen. Die avond hebben we me z'n alle traditioneel eten uit cambodja gegeten. Daarna naar de straat met allemaal barretjes om op tafels te dansen en later in de avond met z'n alle allemaal verschillende dansen gedaan (zoals macarena). De volende dag was er eindelijk een beetje zon. Tijd om eindelijk een beetje te bruinen (na 3 weken) bij ons zwembad. Die avond nog ging verliet ik mijn trouwe groepje en ging ik met 5 andere in de slaapbus richting Sihanoukville en op de boot naar Koh Rang.

Koh Rang is een klein bounty eiland. De eerste dag ging ik met een ander meisje op de boot. Dit meisje kwam ik telkens op dezelfde plekken tegen, maar had ik nooit echt "ontmoet". Hier gingen we drinken, vissen, snorkelen, onze eigen gevangen vissen op de bbq bakken en opeten. Daarna sprongen we allemaal weer in het water om plankton te spotten. Na 2 minuten hoorde we een meisje scheeuwen van de pijn. We zijn allemaal zo snel mogelijk (beetje paniekerig) weer op de boot gegaan. Eenmaal op de boot bleek het dat ze door een kwal was geraakt. Heel haar been was rood en opgezwollen. Me volle vaart weer aan wal om haar medisch te verzorgen. Er zijn maar 2 verpleegkundige op het eiland. Savonds voetbal gekeken en optijd naar bed.

In de ochtend gingen ik en het andere meisje een stukje lopen en belanden we bij een strand waar niemand anders was. Hier hebben we even gechilt. In de avond gingen we voor het eten met nog 2 andere gasten die we op de boot hadden otmoet engelse les geven aan volwassenen op het eiland. Dit was echt heel leuk om te kunnen doen. Dit heb ik dan ook 4 avonden gedaan! Het geeft je echt een goed gevoel om de mensen te kunnen helpen, en heel eerlijk gezegt leerde ik ook nog aardig wat soms. Melissa (meisje waarmee ik ben) had toch wel erg last van allemaal plekjes op haar kont. Dit zijn we even gaan navragen. Het bleken bed bugs te zijn, waar ik gelukkig nog geen last van had. We moesten nu om 22.00uur onze koffer nog snel inpakken en verhuizen naar een ander bungalow. Onze nieuwe buren daarna gelijk meegevraagt, want om 23.00uur speelde Nederland tegen Australië. Toen het (uiteraard) hard ging regenen hadden we besloten om te gaan zwemmen en de plankton te bekijken. Mooi!! Na weer veel te veel drankjes richting onze nieuwe bungalow gestrompeld.

We waren al van plan om van hostel te ruilen, omdat deze goedkoper is. Hier op het eiland hebben ze geen wegen. Ze gebruiken dan ook de waterbuffalo om sommige dingen te vervoeren. Omdat een foto maken met dit dier gevaarlijk was hebben we dit stiekem toch maar wel gedaan. Hihi. Na een middagje op het bewolkte strand zijn we in de avond naar een van de beste-pizza-makers-van-cambodja gegaan. Na een leuk strandfeestje zijn we na de plankton weer in bed gerold.

DIe avond al, maar vooral de nacht werd ik niet lekker. Ik had diarre, moest overgeven, had 39graden koorts, spierpijn en buikpijn. Nou had ik het geluk dat Melissa verpleegkundige is, dus die had gelijk al de juiste pillentjes voor mij. De wc was in dit hostel helaas beneden, dus moest aardig wat keren rennen. Er waren allemaal kleine kittens die ook op mijn kamer telkens kwamen waardoor ik een beetje gezelschap had. De volgende morgen (na 30uur slapen) werd ik gelukkig al wat beter wakker. Omdat ik niets gegeten had kreeg ik niet eens één sneetje toast naar binnen. Toen zijn we naar de andere kant van het eiland (richting white beach) gelopen (met 1 pauze meer dan normaal). Hier ben ik achter krabbetjes gaan rennen en heb ik een beetje in de zon gelegen. Het leger was deze dag (en nog 2 dagen) aanwezig om de honden te castereren.

Ik ben hier 6 nachten op het eiland geweest. Als ik niet ziek was geweest had ik ook wel wat eerder weggegaan. Heel de week heb ik getwijfelt om te gaan duiken, maar omdat de prijs best hoog was in vergelijking met de zichtbaarheid onderwater heb ik dit niet gedaan. Die avond (tevens me laaste avond) ben ik niet te laat naar bed gegaan, omdat ik nog steeds erg slapjes was.

De volgende morgen ging ik dan eindelijk van dit oh-zo- indrukwekkende- eiland af.
Maar dit bewaar ik voor een volgende keer…

Bye bye allemaal!
Ik vind het echt super leuk om jullie lieve reacties te lezen!!
Veel liefs vanuit Cambodja.
Cindy

  • 26 Juni 2014 - 12:08

    Ellen:

    Weer een heel verslag. Leuk om te lezen . Het meeste heb ik wel gehoord van je. Gelukkig weer een beetje opgeknapt.Goed dat je doorgaf dat er weer een bericht was, want via de mail word ik toch niet gewaarschuwd.{?} Pas goed op jezelf en geniet!!

    xxxxxx mam

  • 26 Juni 2014 - 14:03

    Kim:

    Moppietoppie!

    Leuk verhaal weer! Je hebt het gelukkig goed naar je zin:). Veel plezier in phnom penn. De 'killing fields' zijn erg heftig, dus zorg ervoor dat je een beetje uitgerust bent. In het winkelcentrum kun je lekker naar de bios, mocht je even willen relaxen en het is slecht weer! Take care, lieverd!

    Kus, zuslief;)

  • 26 Juni 2014 - 18:21

    Men:

    He lieverd! Klinkt weer jaloersmakend! Behalve t ziek zijn dan..maar dat is ook niet zo gek met zo weinig slaap! Gelukkig ben je weer beter en heb je niet te veel gemist. Heb je ook nog foto's? Of is dat teveel werk
    Vond t leuk om je aan de tel te hebben gehad! Veel plezier in phnom penn en tot hoors. Enjoy!!
    Liefs! Xxx

  • 27 Juni 2014 - 16:53

    Oma:

    Het is leuk om je verhaal te lezen en dat het goed met je gaat Je ben wel in een andere cultuur waar je veel mee maakt en ook wel veel drankjes drinkt Maar pas op je zelf het is eenmaal vacantie voor je en dan is alles anders geniet maar en nog veel plezier Veel liefs van oma

  • 27 Juni 2014 - 22:19

    Joke:

    Hallo Cindy.
    Jou mama vertelde vanmiddag dat er weer een nieuw reisverslag was van jou en inderdaad wat een verhaal.maar is plankton bekijken zo leuk en mooi? Wij hebben er nooit van gehoord.Fijn dat je weer beter ben want in een vreemd land ziek zijn is niks.Geniet van je reis verder dan genieten wij van je verhalen.Liefs Chris en Joke

  • 30 Juni 2014 - 12:19

    Winny:

    Omg ik vind het nog steeds zo grappig dat je met het monster op de boot was Hahahahhaa

    Leuk verhaal weer schattie

    Geniet ervan en tot snel!

  • 03 Juli 2014 - 22:20

    Jet:

    Lieve Cindy,
    Het is weer een mooi verhaal, alleen jammer dat je ziek bent geweest, zorg goed voor jezelf hoor!
    Veel plezier bij je volgende bestemming! We blijven je volgen,
    liefs Willem en Jet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9002

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 19 Augustus 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: