Van eiland naar eiland.. week 2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Cindy Valk - WaarBenJij.nu Van eiland naar eiland.. week 2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Cindy Valk - WaarBenJij.nu

Van eiland naar eiland.. week 2

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Helĺo my friends & family,

In mijn vorige verslag vertelde ik jullie dat ik naar het National Park zou gaan. Dit is helaas niet doorgegaan, omdat het te ver was en daarom duur. We zijn die dag weer naar hetzelfde strand gegaan en hebben op het strand heerlijk geluncht. Savonds naar de nachtmarkt om wat lekkers te eten. Dezelfde avond vertrok onze nachttrein om 22uur (uiteraard weer te laat). Na het zien van de kleine maar best lekker liggende bedjes waren we best blij na onze vorige ervaring. Jammer genoeg heb ik die 6uur geen oog dicht gedaan. Ik kan met alle herrie en geschud niet slapen. Ik zal er vast aan wennen!
Na de trein op de boot en na een paar uur wachten met de backpack op zoeken naar een hostel. Je merkt gelijk dat er veel toerisme is en het "afdingen" van een taxi was gelijk begonnen.

Na HEEEEEEL lang in de brandende zon te hebben gelopen eindelijk in ons mooie/goede/goedkopen/schone hostel (met airco) in Koh Samui aangekomen. Na een hapje eten was ik waarschijnlijk zo vermoeid dat ik niet lekker werd. Snel terug naar ons hostel en slapen. Helaas een nachtje stappen overgeslagen, wat we de dag erna dubbel en dwars over gaan doen.

We zijn die dag erna naar het strand gegaan en in de avond hebben we het goed ingehaald(zoals ik al dacht). We slapen in een "dorm room" (kamer met meerdere personen) wat Winny en ik heel leuk vinden, omdat je zo allemaal mensen ontmoet. In het begin waren er 3 Engelse meiden en 1 uit Oostenrijk, maar die hebben we maar een halve dag meegemaakt. Hier kwam een hele aardige meid uit Duitsland voor in de plaats. We zijn met z'n 3e naar het strand gegaan en hapje eten etc. Het is heel grappig, als je niet op een woord kwam dan riep je het in het Duits of Nederlands, want dit lijkt echt super veel op elkaar.

Op dit eiland hebben we 4 nachten geslapen, maar eigenlijk niet zoveel uitgevoerd. Beetje zonnen, chillen, eten, drinken en that's it.

Toen gingen we met de boot naar het andere "party eiland" Koh Pangan. Omdat iedereen hier naar toe gaat voor de Fullmoon party hadden we onze kamer al van ter voren geboekt. Dit was eigenlijk voor 3 personen, dus om kosten te besparen vroegen we de duitse meid of ze bij ons erbij wilde. Ze had namelijk nog niets geboekt, toppiee!! Ze is een kleine "diva" hihi en dit wist ze ook van zichzelf. We hadden geen airco maar alleen één ventilator. Warm, warm, warm dat het was!!! Al was je gedouched kon je er daarna eigenlijk gelijk weer onder springen. Ik heb een koude douche nog nooit zo gewaardeerd.

Toen was het "de dag van de fullmoon party"! We hadden hoge verwachtingen, omdat iedereen hier zo leuk over vertelde. In de taxi van 8 personen hadden we andere duitsers ontmoet (die zijn er in overvloed). Bij dit feest is alles "glow in the dark". We mochten verf gebruiken van de duitsers, dus dit werd natuurlijk een kliederboel. We waren al gewaarschuwd door vele verhalen dat je op je spullen enzo moet passen, dus dit hebben WIJ WEL goed gedaan. Het feest was een soort klein festival zoals in Nederland, wat wij uiteraard al erg gewent zijn. Het was echt heel leuk en een leuke sfeer. Na afloop merkte we aan de verhalen hoe het ook had kunnen aflopen. Sommige zijn gedrogeerd, alle spullen gejat, te dronken geworden, aan brandspelletjes meegedaan en hebben brandwonden opgelopen etc. We hebben de zonsondergang nog gezien en toen waren we het om 8uur in de ochtend toch wel zat. Snel naar ons verblijf terug.

De volgende ochtend.... oeehh.... aardige katers, maar het was het allemaal dubbel en dwars waard. Ik kan je vertellen dat een kater in een kamer van 35 graden niet echt heel lekker is. Na 4uur slaap eruit en naar het strand/zwembad. Die avond zouden we het "rustig aan doen". Uhuhh, nou dat gebeurde natuurlijk niet. Alle duitsers bij elkaar geroepen en gezellig naar een locale bar. Daarna hebben we ons eigen 'poolparty' gemaakt. We kwamen een gast tegen die muziek boxen had, dus die moest natuurlijk ook mee!

Vervolg; strand, drankje, jurkje kopen, eten, drankje, zwembad, chillen haha je begrijpt me wel. Savonds hadden we helaas weer een feestje.

De volgende dag uit bed en op de boot naar Koh Tao. Het slapen slaan we hier eigenlijk best vaak over. Koh Tao is ons derde eiland, op dit eiland kan je heel goedkoop je padi halen. We zitten in bungalo met z'n 2e met dit keer een goede ventilator. De accomodatie in combi met het duiken is omgerekend 200euro, echt weinig. Onze buren zijn ook gelijk onze duikmaatjes, wat uiteraard super handig is. De eerste keer gingen we het zwembad in om alles te leren. Ik vond dit eerlijk gezegt best wel eng, want je zit toch onder water en dan moet je je masker en zuurstof afdoen en op de goede manier weer opdoen. Maar jeeeeh wat vonden we dit leuk. En onze duikinstructeur is echt gaaf!

Savonds zijn we weer naar een feestje gegaan & nadat Winny verstandig ging slapen ben ik nog even naar een feestje bij ons op het resort geweest en in het zwembad gezeten met de twee buurtjes.

Toen was de dag aangebroken dat we voor het eerst 2 duiken gingen maken in de zee. Met kriebels van de spanning hebben wij dit heel goed gedaan. Winny is mijn duikmaatje, dus wij letten constant op elkaar terwijl de instructeur alvast vooruit gaat (tot max 14 meter). Dit was echt kikke/gaaf/jeeh/wiehoeeeee... Zo mooi en leuk om alles onder water te zien zonder dat je boven weer adem moet halen of iets. We moesten een examen test maken, wat heel gemakkelijk is, want je kan je boek erbij houden en mag met elkaar overleggen.

Vandaag hebben we onze 2 laatste duiken gedaan van 18 meter. Ik heb echt zoveel gezien en meegemaakt dat ik het hier allemaal niet ga opnoemen ;). Ik ben iedergeval geslaagd voor alles en heb dus me PADI gehaald! JEEEHH -denkbeeldig sprongentje in de lucht-

WOOOOHH dit is echt al een lang verhaal! Ik merk dat ik het een beetje moet bijhouden anders vergeet ik alles!
Nu moeten Winny en ik de beslissing gaan maken waar we naartoe willen en of we nog doorgaan voor ons advance. Pff lastig.… Misschien toch maar muntje opgooien?

Dag allemaal! Hoop dat jullie ook hebben genoten van jullie eerste dagje op het strand of in de zon in Nederland.
Liefs, Cindy

• 20 Mei 2014 - 19:05

Ellen:

Ha lieve cindy,

Leuk verhaal weer. Nu eindelijk iets van de natuur zien(onder water)!!! Feesten lukt daar ook wel.
    Geniet er van en blijf scherp.
    Hele dikke kus,Papa en mama

• 21 Mei 2014 - 19:56

Maria:

Hallo Cindy,

Nou jij maakt nog eens wat mee!
    En wat kan je het gezellig opschrijven.
    T ís of we met je meereizen.
    Prachtig dat je je duikbrevet hebt gehaald en onder water is het
    natuurlijk genieten.
    Cindy, maak er samen een mooie reis van.
    En wij blijven je volgen.
    Groetjes van John en Maria.

• 22 Mei 2014 - 19:58

Oma:

Lieve.Cindy

Wat een gezellige mail heb je gestuurt Ik vind het een leuk verhaal
    Wat knap van je dat je je duikbrevet hebt gehaald en veel van de natuur
    onder.water heb gezien Jullie genieten van het strand en de feestjes op het stand
    Maar je zal nog veel meer zien Geniet er maar van en tot de volgende mail
    Groetjes en een kus van Oma

• 24 Mei 2014 - 22:21

Chris En Joke:

Lieve Cindy
    Wat een feest allemaal op de fullmoonparty en nu kan je lekker uitrusten want je mag na tien uur niet meer op straat komen en dan kan je op tijd naar bed (dat heeft toch ook wel zijn voordelen)dan ben je s'morgens weer fris en fruitig als je weer verder gaat met je reis.
    Dus blijf genieten en wij kijken weer uit naar je volgende verhalen.

• 26 Mei 2014 - 18:31

Jet:

Hoi Cindy,

Leuk zeg al die feesten daar! En tussen het feesten door nog ff je PADI halen, knap gedaan hoor!
    Geniet er maar heel erg van, ben benieuwd waar het muntje naar toe valt.
    Doe de groetjes aan Winny en nog heel veel plezier op jullie reis,
    Liefs Willem en Jet xx

• 28 Mei 2014 - 19:06

Jeannette:

Hoi ontdekkingsreizigers!!
    Leuk verhaal hoor!
    Door het te lezen vallen de kleine whatsapp berichten helemaal op z'n plaats en dat is erg leuk!!
    Fijn dat Winny nu definitief ingeschreven is voor haar studie!!
    Nu alweer in het noorden en
    Morgen naar de canyon en hotsprings?? Gaaf hoor!!
    Nou hopelijk gaan jullie hier ook genieten, maar dat kan bijna niet anders.
    Let goed op elkaar en heel Veel plezier!!
    Geef Winny een dikke knuffel van me!!
    Xxx Jeannette

• 05 Juni 2014 - 10:55

Bo :

Hee lieve schat!

Fijn om te lezen , hoe goed het gaat en hoe goed je het naar je zin hebt daar!!
    Hier gaat alles ook goed!
    Wel gek om zonder jou naar Marco , toppers en Emporium te gaan.
    Meestal feest je gezellig mee! Maar die tijd halen we nog wel in