Eerste week in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Valk - WaarBenJij.nu Eerste week in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Valk - WaarBenJij.nu

Eerste week in Thailand

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Cindy

07 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve volgers,

Hier een bericht van de vakantieganger/ droomvolger/ wereldreiziger etc.
Met mijn backpack, lieve vriendinnetje, verstand en vele lieve berichten ga ik dan "eindelijk" aan mijn avontuur beginnen.
Omdat het besef er nog niet is dat ik ook echt 3,5 maanden blijf is de spanning ook ver te zoeken.
Eerste stop in Helsinki hebben we ook weer overleefd. Natuurlijk liepen Winny en ik als "kippetjes zonder kop" helaas weer de verkeerde menigte achterna waardoor we een paar keer extra onze paspoorten moesten laten zien. Achh.. we houden het er maar op dat we een beetje blond zijn!

We hielden 2 Nederlandse jongens de gehele vlucht naar Helsinki en Bangkok al stiekem in de gaten. Uiteindelijk op het vliegveld in Bangkok kwamen we ze weer tegen. Na een praatje bleek het dat ook zij een beetje blond waren op Helsinki en dat ze ook nog naar hetzelfde hotel gingen. Uiteraard gelijk heerlijk een taxi gedeeld met z'n 4e.

Het hotel is heerlijk om even te acclimatiseren dankzij het zwembad en airco. Na 1-uurtje in de "bewolkte" zon te liggen en even gedouched te hebben zijn we met de tuc-tuc door Bangkok gesjeest. Wat een bizarre omgevingis dit! Je kijkt werkelijk je ogen uit. Zo waren Cindy & Winny er ook plotseling zomaar ineens een beeje stil ervan ;) Ondanks de heerlijke dampen van benzine, riool en eten zijn we het voorlopig nog niet zat.

In de avond voor het eerst thais gegeten. De tom kha kai proefde toch iets anders dan dat wij hem maken in Nederland. Met twee andere nederlandse gasten naar een paar rare tentjes geweest wat erg leuk was.

De volgende dag gingen we fietsen in Bangkok. Dit verliep nog niet heel soepel omdat we een aardige kater hadden van de buckets (emmers gevuld met drank) en maar 2uur slaap. Het fietsen was echt ge-wel-dig! Je ziet hoe de mensen echt leven en nou kan ik vertellen dat dit echt heel klein/ vies/ onmogelijk is. De 15 kilometer in de hitte hebben we ook weer overleefd!

Na een klein tukkie te doen zijn we weer fris en fruitig aan de alcohol gegaan. Uiteraard verschenen de buckets weer in overvloed. Onze Nederlandse vrienden kunnen hier helemaal niet goed tegen. Zo zijn ze hun 2de avond al geslagen door "ladyboys" en is hun mobiel is ook niet meer in hun bezit.

Onze 2 nachten van luxe in 'n hotel is voorbij en onze laatste avond zitten we in een hostel. Het is gelijk leuk om nieuwe contacten te maken en kaartspelletjes te doen. De kater was vanmorgen namelijk weer goed te voelen en dus een avondje rust zal ons goed doen. Via een reisbureau hebben we een goede deal gemaakt en zal onze strandvakantie dan ook eindelijk beginnen.

De ochtend werd ik niet lekker wakker. Ik had het warm/koud misselijk en darmklachten. Aghh dit wist ik van tevoren, want Bangkok is nou eenmaal niet echt een schone stad. En als je dan ook nog allemaal leuke dingentjes van de straat wil proeven gaat het niet zonder hier last van te krijgen.
Met moeite mijn backpack ingepakt want we moesten uitchecken. Winny ging ergens een ontbijtje eten en nam heel lief voor mij een bananenshake mee.
Gelukkig werd ik steeds een beetje beter en gingen we richting het station. De trein zou natuurlijk om half 4 komen, maar dit werd kwart over 5. Thuis zullen wij nooit nooit nooit meer klagen over vieze treinen want dit was echt vies :O Beestjes liepen over je heen en we voelde ons nog nooit zo vies. Maar goed, we moeten wat om ergens te komen.

Om half 12 kwamen we dan eindelijk aan in Prachuap khiri khan.
Dit is een dorpje aan het strand met weinig toerisme. Dit was gelijk te merken aan iedereen z'n reactie. De enige manier was dan ook op een scooter. Nou moet ik eerlijk zeggen dat dit best eng is met 2 zware tassen. Bij ons hotel aangekomen hadden we zo'n honger, dat we er gelijk opuit gingen. We kwamen bij een klein barretje die geen engels praten allemaal. Succes! Omdat we blank waren verwachten ze dat we wel bier wilde hebben. Top! Uiteindelijk ook nog een Seven-Eleven (supermarkt) gevonden zodat we als avond eten chips naar binnen konden werken. We hadden ons nog niet goed voorbereid op de lange reis en in 10uur alleen wat chips en 'n koekje gegeten. Ik heb me nog nooit zo vies gevoeld, dus heb ook aardig lang onder de douche gestaan.

De volgende dag met alle goede moed richting het strand. We waren letterlijk de ENIGE. Na een half uurtje in de zon te hebben gelegen ging het onweren. Dit betekend regen, dus snel de spullen pakken en een drankje binnen drinken. Iedereen is hier zoveel aardiger dan in Bangkok. Bij het barretje zat een man die uit New-zeeland kwam, later zwaaide we naar een andere Duitse toerist die er ook bij kwam zitten. Gezellig!

Omdat het niet zonniger werd gingen we letterlijk "aapies kijken". De aapjes leven bovenop een berg met een tempel. We konden gewoon naar boven lopen en ze sprongen overal om ons heen. Soms was dit wel eng. De stijle trap was ook nog een aardig avontuur en we kwamen helemaal bezweet aan boven. Op te terug weg sprong er een aap op me rug/tas. Hij heeft mijn gelukspoppetje de ik van een vriendin had gekregen afgepakt :(... Hij wilde hem ook echt niet meer terug geven!

De Duitser kwamen we savonds met diner weer tegen. Met hem en later een andere augstralische jongen hebben we aardig wat drankjes gedronken. Toen het tentje ging sluiten namen we wat stoelen en een tafel mee en gingen op de boulevaard verder kletsen (soms misschien ietsie te hard).

De dag erna zijn we naar het "echte strand gegaan" (Ao Manao). Uiteraard zaten we als enige in de zon, want de rest wil niet bruin worden. Daarna op de markt gegeten en na een lekkere koffie richting het hotel. Morgen gaan we namelijk naar Huay Yang Waterfall National Park.

Groetjes, liefs & Ciao!
Cindy

• 10 Mei 2014 - 11:56

Mandy:

Ha zus!
    Klinkt goed allemaal zeg! Behalve de treinreis dan ;) dan besef je pas dat we hier luxe gewend zijn!
    Jullie vermaken je best en dit was pas de eerste week! Nog n hoop moois te zien! Nog heel veel plezier, pas op elkaar en tot app/mails/skype!
    Liefs, X men

• 10 Mei 2014 - 14:59

Ellen:

Ha Cin.
    Leuk verslag. Al heel wat mee gemaakt in korte tijd. Niet te bruin worden hoor. Hier regent het.
    Pas goed op elkaar en jezelf. Geniet er nog van.
    Liefs.X papa en mama

• 10 Mei 2014 - 15:17

Mo:

Heey cin..
    Wat een belevenis daar zo te lezen jullie hebben het wel naar je zin zo te zien. Ik mis alleen me elke dag app van de drank

• 10 Mei 2014 - 15:33

Kim:

Moppie!
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Bangkok is inderdaad wel even wennen qua drukte. Lekker hoor, dan naar een niet-toeristisch dorpje aan het strand! Nu naar de eilanden. Geniet ervan en spreek je snel! Groetjes aan win en een dikke kus!

• 10 Mei 2014 - 15:51

Chris En Joke:

Hallo lieve Cindy.
    Je heb al heel wat meegemaakt en volgens mij genieten jullie van het land van de glimlach.Het schrijven van een reisverslag kan jij zeker. Wij vinden het erg leuk om je te volgen.heeeeeel veeeeeel plezier.dikke zoen van ons

• 11 Mei 2014 - 13:12

Kimberly & René :

Lieve Cinnepin,

Wat een leuke en bijzondere verhalen heb je nu al. Ik had geen idee dat je al zoveel had gedaan voordat de aap je gelukspoppetje had afgepakt.
    Zo te zien worden er aardig wat mannelijke vrienden gemaakt en er worden veel te veel drankjes gedronken. Gezellig hoor;)
    Ik blijf je lekker volgen op deze site. En de dingen die niet noembaar zijn hoor ik thuis wel van je:P

Dikke kus van mij en ook van Reneetje

P.s. gedraag je een beetje!:P

• 11 Mei 2014 - 13:19

Denise:

Hey Cin. :)
    Al een hoop indrukken in de eerste week:) dat klinkt goed!
    geniet van het heerlijke weer en de drank. Genoeg feestjes! Groetjes aan winny.
    Goede reis. :)
    Groetjes Denise, Willem & Jet

• 11 Mei 2014 - 14:01

Tineke:

Hoi Cindy,

zo wordt je in een korte tijd al heel veel ervaringen rijker!
    Blijf vooral genieten .............................saai is het daar vast niet.
    Groetjes van Tien

• 11 Mei 2014 - 14:21

Kees En Lia:

Geniet lekker van je rondreis en we blijven je volgen

• 11 Mei 2014 - 14:39

Lidy En André:

Cindy en Winny,
    Vanuit een herfst en stormachtig Honselersdijk, genieten wij van jullie zonnige verhalen.
    Jullie hebben al heel wat mee gemaakt in een paar dagen, zo te lezen is het niet moeilijk om contact te maken met mede avonturiers . Geniet veel en tot het volgende bericht.
    Doei A &L

• 11 Mei 2014 - 14:42

Elly En Michel:

Hè hallo Cindy, geweldig leuk om je verslag te lezen. Jullie hebben al veel leuke dingen meegemaakt en ervaring opgedaan. Lekker blijven genieten van alles. Liefs van ons uit het koude Nederland.

• 12 Mei 2014 - 10:30

Trees En Ben:

Hoi Cindy,
    Er valt genoeg te beleven daar in Thailand zeg! Leuk om je verslag te lezen. Veel medereizigers zo te horen. Geniet ervan. Wij volgen je wel!!!
    Groetjes Ben en Trees

• 14 Mei 2014 - 16:52

Oma:

hallo Cindy
    Wat leuk om dat verslag te lezen Jullie hebben al veel mee gemaakt Het is fijn dat je nog samen daar ben De mensen zijn erg vriendelijk Het is het land van de glimlach zo noemen ze het daar Maar pas op voor die glimlach Er is genoeg te zien en te beleven in Thailand Geniet maar van de natuur en de stranden en een borrel zal daar ook wel smaken
    Groetjes van Oma

• 14 Mei 2014 - 21:13

Piet En Paula:

Hallo Cindy, zo dat klinkt allemaal heel erg leuk,behalve dat het er niet zo schoon is.Wij genieten hier ook op afstand van je leuke verhalen. Het word hier nu ook iets zonniger en mooier weer het komende weekend. Geniet maar lekker van deze mooie reis. Hartelijke groeten van Piet en Paula